ABCommunication lanceert ABC News Value Checker

Een testtool voor bedrijven om zelf de nieuwswaarde van een boodschap in te schatten

Bij persberichten en PR-acties draait alles om de nieuwswaarde. Journalisten storen zich dikwijls aan de stroom aan berichten van bedrijven met nieuws dat eigenlijk geen nieuws is. Het gebeuren is al voorbij, het is te lokaal, niet relevant of te commercieel. Langs organisatiezijde wordt de nieuwswaarde van een eigen product of dienst ook weleens overschat. Daarom is het goed om de beoordeling van een nieuwsbericht te objectiveren. De ROI van PR-inspanningen wordt ook steeds belangrijker, dus wil je vooraf kunnen inschatten wat de media-impact is.

Om corporate PR-managers te helpen, heeft PR-bureau ABCommunication een model ontwikkeld om de nieuwswaarde van een boodschap te scoren. De News Value Checker bepaalt het resultaat aan de hand van 15 cruciale criteria die de nieuwswaarde beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld aan de timing, de nabijheid, de aanwezigheid van een bekende persoon, nieuwe en opvallende cijfers van een onderzoek en afwijkende gebeurtenissen. Dit maakt de PR van een organisatie in een mum van tijd veel efficiënter en zal de ROI snel verhogen. 

De ABC News Value Checker is hier te vinden. Beantwoord 15 vragen en ontdek onmiddellijk uw score.